Lønadministration
Vores erfaring er, at der kan være mange timer og penge at spare på lønadministrationen. For at undersøge forbedringspotentialet, gennemgår vi virksomhedens processer og kontrakter. Herefter udarbejder vi et forslag til, hvordan HR- og lønfunktionen kan opsættes for at sikre den mest optimale lønbehandling.
Optimering af processer for HR og løn
Vi hjælper blandt andet med at:
- Sikre at kontrakter og anden relevant dokumentation er til stede og tilgængelige.
- Opsætte differentierede adgangsniveauer i forbindelse med godkendelse af lønnen.
- Opsætte og tilrettelægge bogføring for optimal information til ledelsens rapporter.
- Skabe overblik over likviditetstræk til indarbejdelse i virksomhedens samlede og rullende likviditetsbudget.
Korrekt løn til tiden giver glade medarbejdere
Vi efteruddanner os løbende og er up-to-date med den nyeste lovgivning
At håndtere løn kræver stor indsigt
Løn er et kompliceret område, hvor det udover kendskab til forskellige systemer er nødvendigt med indsigt i fx overenskomster, funktionær- og ferieloven, sygedagpenge, skatteregler og beskatning af personalegoder. Samtidig er der mange lovændringer og andre opdateringer at holde styr på.
Vi varetager blandt andet disse opgaver:
- Løn til måneds- og timelønnede
- Tidsregistrering
- Pension
- Feriepenge
- Tillæg
- Udlæg
- Km-godtgørelse
- Beskatning af personalegoder
- Indberetning af sygdom og barsel
- Afstemninger og dokumentation
- Kontrakter samt tillæg til kontrakter
Uanset om I vælger at outsource hele eller dele af jeres lønadministration til os, så er I sikret en optimal lønbehandling.